Fremdrift

Indtast dit søgeord

Er du ’born global’ eller har du fokus på de danske marked?

27. november, 2018 2 minutters læsetid

    Sociale medier

Nogle virksomheder er født med internationale ambitioner fra dag 1, nogle vokser hurtigt eller langsomt ud over landets grænser, mens andre holder fast i et hjemmemarked. Et kig på vækstvirksomhedernes ambitioner viser stort set lige fordeling mellem ”ude og hjemme”.

Blandt dette års deltagere i konkurrencen EY Entrepreneur Of The Year har 54 % vækstambitionerne rettet mod det danske marked med et mål om at opnå vækst og lønsomhed i lokalområdet. Derimod har 46 % blikket rettet mod udlandet og en ambition om at opnå international succes.

Blandt virksomhederne med internationale ambitioner er der både de såkaldte ”Born Global-virksomheder”, der er født med internationale ambitioner og tænker globalt fra start og også virksomheder, som i forskelligt tempo har bevæget sig ud over landets grænser.

Læse mere her

Andre relevante artikler

    Kontakt

    Er du interesseret i vores ydelser? Vil du lave en forespørgsel? Kontakt os via nedenstående formular og vi vender tilbage så snart vi kan. Du kan også kontakte et lokalt kontor.

    html_class="cf7-form"]

    Vil du have hjælp?

    Hvordan kan du udvikle din virksomhed?

    Vi har lang erfaring med de udfordringer, som du og din virksomhed står overfor - uanset om der er tale om revision, regnskab, skat eller anden rådgivning.