Fremdrift

Indtast dit søgeord

Er du ’born global’ eller har du fokus på de danske marked?

27. november, 2018 2 minutters læsetid

    Sociale medier

Nogle virksomheder er født med internationale ambitioner fra dag 1, nogle vokser hurtigt eller langsomt ud over landets grænser, mens andre holder fast i et hjemmemarked. Et kig på vækstvirksomhedernes ambitioner viser stort set lige fordeling mellem ”ude og hjemme”.

Blandt dette års deltagere i konkurrencen EY Entrepreneur Of The Year har 54 % vækstambitionerne rettet mod det danske marked med et mål om at opnå vækst og lønsomhed i lokalområdet. Derimod har 46 % blikket rettet mod udlandet og en ambition om at opnå international succes.

Blandt virksomhederne med internationale ambitioner er der både de såkaldte ”Born Global-virksomheder”, der er født med internationale ambitioner og tænker globalt fra start og også virksomheder, som i forskelligt tempo har bevæget sig ud over landets grænser.

Læse mere her

Andre relevante artikler

Kontakt

Er du interesseret i vores ydelser? Vil du lave en forespørgsel? Kontakt os via nedenstående formular og vi vender tilbage så snart vi kan. Du kan også kontakte et lokalt kontor.

Abonner på EY's nyhedsbreve

EY udgiver en række nyhedsbreve, der er relevante for små og mellemstore virksomheder. Nyhedsbrevene er gratis og indeholder korte artikler, der beskriver aktuelle lovkrav og udfordringer, samt fakta og inspiration til virksomhedsejere, direktører, økonomichefer m.fl. Du tilmelder dig via nedenstående link.

Få nyheder fra EY

Vil du have hjælp?

Hvordan kan du udvikle din virksomhed?

Vi har lang erfaring med de udfordringer, som du og din virksomhed står overfor - uanset om der er tale om revision, regnskab, skat eller anden rådgivning.