Fremdrift

Indtast dit søgeord

Kunde- og markedsanalyser

Kunde- og markedsanalyser

Som virksomhed bør man indimellem stoppe op og spørge sig selv:

• Hvad er de mest succesfulde måder at vokse på? Skal vi vokse organisk eller uorganisk?
• Hvordan sikrer vi, at vi har den optimale portefølje af forretningsområder og produkter?
• Skal vi servicere nye kunder og geografiske områder med det samme produkt, eller skal vi udvide vores palette?
• Forfølger vi de rigtige handler, til de rigtige priser, i forhold til at leve op til vores strategiske mål?

Typiske problemstillinger

Virksomheder har et ønske om at skabe vækst og fremgang på basis af nogle strategiske valg.

I de fleste virksomheder opleves det, hvordan ”hverdagen tager over”, og at virksomheden ledes med øje for daglig drift. Men indimellem tages de store strategiske spørgsmål op til overvejelse fx:

• Hvad er vores mest effektive strategi-vækst?
• Hvad er de rigtige markeder, geografier og kunder, vi bør koncentrere os om?
• Er vores portefølje af forretningsområder og produkter optimal?
• Hvordan kan markedsforhold og konkurrence påvirke succes potentielle opkøb?

EY kan bidrage med:

• Udarbejde analyser, der identificerer og vurderer mulighederne på specifikke markeder og geografier, med perspektiver omkring vækstpotentialer.
• Vurdere det relative potentiale af et produkt, en markedsstrategi eller vækstplan
• Analysere strategiske muligheder og relaterede investeringsrisici i forhold til at introducere et nyt produkt eller satsningen på et nyt geografisk marked.
• Analyse af forretningsenheder eller givne produktområder med henblik på beslutninger om vækst, omstrukturering eller potentielt frasalg.

Øvrige ydelser

[contact-form-7 404 "Not Found"]
[contact-form-7 404 "Not Found"]

Vil du have hjælp?

Hvordan kan du udvikle din virksomhed?

Vi har lang erfaring med de udfordringer, som du og din virksomhed står overfor - uanset om der er tale om revision, regnskab, skat eller anden rådgivning.